8 Ağustos 2024 Perşembe

AYÖO ÜNİVERSİTE HAZIRLIK KURSLARI

 

17 Haziran 1964 Çarşamba, Ankara...

İstanbul Zeytinburnu'nda, güneş ışınları yattığımız odanın perdeleri arasından sızarken uyandım. Saatime baktım 06.15'i gösteriyordu. Yanımda yatmakta olan Mustafa Dayım bir taraftan diğer tarafa döndü.

Usulca kalkıp, sessizce giyinerek tuvalete gittim. Döndüğümde dayım uyanmıştı. ''Günaydın Mehmet'' dedikten sonra kalktı. Tuvalletten döndüğünde ''Halan da kalkmış, kahvaltı hazırlıyor. Bavulunu hazırla, bir şeylerini unutma. Kahvaltıdan sonra işe giderken seni Sirkeci civarındaki otobüs terminallerinden birinde bırakacağım. Unutmadım yeğenim.''

Dayım da giyinip, hazırlandıktan sonra sofrada bizi beekleyen aile bireyleriyle bir araya geldik. Kahvaltı sonrasında, başta halam olmak üzere eniştem ve Fatma'ya teşekkür edip vedalaştım. Dayım, küheylanım dediği motorsikletiyle yarım saattte beni sirkeciye bıraktı.

Saat 09.15'te kalkan Kamil Koç otobüslerinden biriyle saat 16.00'da konuk olduğumuz Ankara Atatürk Lisesi'ndeydim. Bavulumu yatakhanedeki dolaba koyduktan sonra kantine geçtim. Can dostlarım Yaşar Samyeli ve Ali Koçyiğit koyu bir sohbete dalmışlardı.

-Merhaba dostlar, sohbetinize ben de katılabilir miyim?

Her ikisi de sohbete ara inanmaz gözlerle bana baktılar. Hep bir ağızdan;

-Ooo...İstanbul fatihimiz gelmiş, hoş gelmiş...

Dalgalarını geçtikte sonra sarıldık birbirimize. Her ikisinden de, haber vermeden gittiğim için, özür diledim. Yokluğumun farkına varmışlar ve aramışlardı. Adaşım Mehmet Koyuncu ''elinde bir bavulla yatakhaneden çıkarken gördüm, nereye soruma İstanbul'' dedi deyince rahatlamışlardı.

-Siz anlatın bakalım, yokluğumda neler oldu?

-Okul yönetimi üniversite giriş sınavları için, sınavlara hazırlık kursları düzenledi. Öğleden önce Matematik ve Fizik, öğleden sonra da Kimya ve Biyoloji dersleri özetleniyor.

Dedi Yaşar Samyeli. Ali Koçyiğit,

-Üç gündür aralıksız katılıyoruz. Derslere giren öğretmenler test soruları veriyor ve sonraki derslerde tartışıyoruz. Bir hayli kaybın var Akıncı!

-Sizlerden alacağım notlarla telafi etmeye çalışırım. İstanbul'da iki yıl birlikte olduğum arkadaşlarımı başka türlü görme olanağım olmayacaktı. Onlar da mezun oldular. Ülkenin dört bir yanına müzik öğretmeni olarak dağılacaklar.

Sohbet uzamış, akşam yemeği saati gelmişti. Kalkıp yemekhaneye indik. Yemekten sonra herkes hazırlık lisesi sınıflarına giderek, günün kurs notlarını gözden geçirmeye başladı. Ben de çok düzenli not tutan Ali Koçyiğit'ten geçmiş günlerin notlarını alarak defterime geçirmeye başladım.

Böylece, ilk kez düzenlenen üniversite hazırlık kurslarıyla tanışmış olduk.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AYÖO ÜNİVERSİTE HAZIRLIK KURSLARI

  17 Haziran 1964 Çarşamba, Ankara... İstanbul Zeytinburnu'nda, güneş ışınları yattığımız odanın perdeleri arasından sızarken uyandı...